Точний час перебування на сторінці і глибина скролінгу

Стаття буде корисна Лендінгам, сайтам з довгими цільовими сторінками, коли відвідування 1 сторінки – це не обов’язково відмова. Ми поділимося деякими тонкощами налаштування скрипта, який дозволить відстежити максимальну глибину скролінгу, точний час перебування на сторінці в Google Analytics, використовуючи GTM.

Як виникла ідея

У нашій практиці стало дуже багато сайтів або лендингів, або таких, на яких всю інформацію клієнт отримує відразу – при перегляді однієї сторінки. Наприклад це може бути інтернет-магазин з функцією “показати ще”, завдяки якій клієнт може ознайомиться з усім товаром сайту без переходів на інші сторінки. Тут же отримати номери телефонів – в шапці сайту, наприклад. А інформацію про товар – просто навівши мишкою на потрібний товар. Тобто покупець не переглядає кілька розділів, щоб знайти потрібну інформацію. Сьогодні технології дозволяють клієнту побачити все і відразу на одній сторінці. Саме працюючи з таким сайтами виникло питання про необхідність відстежувати глибину скролінгу, точне проведення часу на сайті. Адже якщо клієнт перегорнув сторінку до самого кінця – це не відмова. Це цільове відвідування.

Скрипт по відстеженню глибини скролінгу і часу перебування: особливості

Скрипт, який ми пропонуємо визначає і передає дані в статистику в момент закриття, оновлення або переходу на іншу сторінку. Що дозволяє мати точну картину. Скрипт використовує подію beforeunload, яка прісвоюється об’єкту window, і дія яка буде виконана в момент перед завершенням роботи користувача зі сторінкою (її закриття, оновлення або перехід на іншу сторінку). У кожен момент прокрутки сторінки скрипт зіставляє поточне значення глибини скролінгу з тим, що вже зафіксовано раніше і вибирає максимальне значення.
За допомогою функції getTime класу Date скрипт фіксує час при вході користувача на сторінку і час настанної події beforeunload (виході зі сторінки). Далі скрипт визначає різницю цих величин, що і є точним часом перебування на сайті. Всі отримані значення і дані скрипт записує в змінні, які передаються в GTM задопомогою datalayer.push. Скрипт для зручності роботи з даними, групує всі значення в діапазони.

Як встановити скрипт?

Установка не дуже складна. Наводимо вам покрокову інструкцію.

  • Заходимо в GTM (передбачається, що він у вас вже підключений).
  • Створюємо тригери з типом події «користувача подія» Scroll to і gtm.dom

  • Створюємо новий тег з типом «Призначений для користувача тег HTML».
  • В поле HTML переносимо скрипт, який ви знайдете в кінці цієї статті.

  • Як умова активації вказуємо тригер gtm.dom, який ми створили в п.2

  • Створюємо нові 4 змінні з типом «Мінлива рівня даних»: time_on_page, percent_of_scrolling, percent_of_scrolling_interval,

  • Створюємо ще 1 тег типу Universal Analytics, який буде направляти дані про наш подію в Гугл Аналітікс. В налаштуваннях тега вказуємо: тип відстеження – подія, категорія – {{Page Path}}, дія – {{percent_of_scrolling_interval}}, ярлик – {{time_on_page_interval}}, не взаємодія – false (якщо хочемо, щоб дані впливали на показники відмови в статистиці) або true (якщо не хочемо, щоб дані якось впливали на статистику). Як умова активації додаємо призначене для користувача подія «Scroll to».

Що дає нам цей скрипт?

Встановивши даний скрипт, ми отримуємо більш точну картинку з показниками відмов. Як відомо цей фактор впливає опосередковано на видачу сайту в пошуку, нехай незначно, але впливає.

Нижче на скрині ми бачимо, що після установки скрипта показник відмови знижується.

Маючи більш чітку картину за показниками відмови, можна біліше якісно опрацювати їх причини, поліпшити сайт. Звести показник до мінімуму.

Так само маючи угруповання щодо подій в Гугл Аналітікс – «Поводження – Події – Кращі події – Дія за подією» – дуже зручно і наочно можна ознайомиться з отриманої статистикою.

Скрипт для визначення глибин кроллінга и точного часу перебування на сайті- скачати скрипт

Comments are closed.