«Е-commerce UA»: Як за рік змінилися показники ключових інтернет-магазинів України

Асоціація рітейлерів України презентує третій щорічний аналітичний звіт по роботі найбільших гравців вітчизняного e-commerce в різних сегментах.

Анализировался период с 1 ноября 2018 года по 31 октября 2019-го, поскольку у ритейлеров разного профиля разные «пиковые» периоды продаж, а выбранный временной отрезок дает возможность охватить все возможные колебания спроса.

Якщо розглядати окремі сегменти вітчизняного e-commerce більш детально, практично «під мікроскопом», то можна виявити багато цікавих, а почасти й несподіваних тенденцій.

Серед універсальних магазинів впевнено лідирує Rozetka.ua – ніхто з конкурентів навіть близько не наблизився до найбільшого українського маркетплейсу. Варто уточнити, що охоплення аудиторії на діаграмі нижче (як і в подальших випадках), зазначене у відсотках від загальної відвідуваності сегмента, а не тільки серед названих ключових гравців.

Отже, Rozetka контролює 63,68% всіх відвідувачів універсальних інтернет-магазинів. За рік охоплення маркетплейсу вирісло майже на два відсотки. Швидше зростав тільки дочірній проект мережі Епіцентр К – 27.ua – який за рік наростив цей показник більш ніж на 3%.

Також варто звернути увагу на безсумнівний успіх Kasta.ua, що вперше потрапили в топ-5 універсальних інтернет-магазинів (випав з лідируючої п’ятірки MOYO). А також на те, що частка інших маркетплейсів продовжує повільно знижуватися.

Більше половини клієнтів залишає сайт, переглянувши тільки одну сторінку, а значить – гарантовано без покупки, так як для оплати товару необхідно зробити як мінімум один перехід.

Трафік канали залучення клієнтів на сайти універсальних інтернет–магазинів.

Рік до року помітно зменшилася роль органічного пошуку – з 47% трафіку до 41%. Як й у випадку зі всеукраїнським показником e–commerce, різко зросла кількість переходів по словам з платного пошуку: з 9,5 до 14,5%. Продовжує зменшуватися значення перехресних посилань і десктопних додатків.

Соцмережі як канал входу залишилися практично на тому ж рівні. Зате всередині них відбулася певна реструктуризація. У 2017 році YouTube забезпечував 62% переходу на сайти універсальних інтернет-магазинів із соціальних мереж, а Facebook – 25%. У минулому році частка Facebook різко зросла – відразу до 33%, а ось відеосервіс дещо здав свої позиції. У 2019-му, незважаючи на всі проблеми чи обурення користувачів, творіння Марка Цукерберга продовжує нарощувати показники, практично наздогнавши YouTube.- 43,95%.

На сайти маркетплейсів користувачі приблизно порівну заходять із мобільних пристроїв або зі стаціонарних комп’ютерів чи ноутбуків.

Вік онлайн-покупців універсальних інтернет-магазинів доволі різноманітний. Так що велика доля стаціонарних пристроїв може пояснюватися як раз тим, що кожен четвертий користувач, який протягом року «заглядав» до маркетплейсу, – старіше 45 років. Досить солідний показник. У той же час у порівнянні з минулим роком частка вікових користувачів скоротилася відразу на 7%.

Comments are closed.